Ruud L.
3/5
Bwoah... dit is een hele lastige om te beoordelen. Men is immers nog niet zo heel erg lang onderdeel van de EnjoyHotel-keten. En als "starter" moet opeens van alles draaien alsof men dit er al jaren doet. Er zijn dan ook meerdere positieve en negatieve dingen aan te merken. Laten we beginnen met de verbeterpuntjes. Tijdens het ontbijt en diner is er bij vlagen soms echt chaos bij het personeel en dat komt door onderbezetting of onervarenheid of beiden. Naast een paar vaste krachten (althans, we hebben ze vaker gezien) zie je bijne elke dag andere gezichten. Soms jong en echt heel onervaren maar ook wij weten hoe ontzettend moeilijk het is om aan (ervaren) personeel te komen. Regelmatig hebben we te doen met de vaak engels sprekende bediening. Vooral de oudere gasten hebben het moeilijk om duidelijk te maken wat er mis is vanwege deze taalbarriere. Aan veel logische zaken is er dan (vanwege de stress of onderbezetting) niet gedacht. Bijvoorbeeld bestek, zakjes om je lunchpakket in te doen, te laat met nieuwe broodjes afbakken, afruimen, wisselende hoeveelheden in glazen, etc. Allemaal zaken die je eenvoudig kunt oplossen door iemand te hebben die de details in de gaten houdt en niet bezig is met het afruimen of bijvullen. Maar zoals gezegd... je moet die persoon wel hebben. Over de kwaliteit van het eten waren de meningen flink verdeeld. De basis-arrangementen zijn voor 4 nachten, dus al snel ben je als gast eigen met de andere gasten. Als je de oren en ogen open hebt hoor je de diverse meningen. Ik weet niet of ze ook riching de beheerders geventileerd worden. Wij zelf zijn erg makkelijk, hebben geduld en lusten gelukkig bijna alles. Maar dat was niet bij iedereen zo helaas.
TIP: Dat oudere mensen liever brood hebben dan afbakbroodjes snap ik heel goed. Zeker als het brood als lunchpakket dient. Zorg er dan voor dat er voldoende van aanwezig is. Het was nu regelmatig op.
TIP: het diner was prima en gevarieerd maar laat de kok eens nadenken om de groente net iets meer smaak te geven. Alleen al wat kruiden erover doet wonderen. Of een eenvoudig sausje. Dat hoeft niet duur te zijn maar maakt echt het verschil tussen flauwtjes of "wow"-tjes. Tenzij de filosofie natuurlijk is dat juist alles "as is" moet smaken.
TIP: Het ontbijt is echt elke dag gelijk. Er was geen verrassing te bekennen. Ook hier kan ondanks de lage prijs van de arrangementen toch echt met wat fantasie wel wat bedacht worden met het beschikbare budget. Eens ander beleg, een broodrooster, andere broodjes, worstjes ipv spek?
TIP: doe de jam in uniforme glazen potjes ipv deze in de origine fabrieksverpakking te laten zitten.
Tot zover genoeg over de verbeterpunten want er zijn gelukkig ook heel veel positieve zaken te noemen:
Het personeel is er heel erg aardig en wil je altijd zo goed mogelijk helpen.
Men is dus onderdeel van EnjoyHotels en dat geeft de gast die er al vaker gebruik van heeft gemaakt wat houvast. Vaste plek aan tafel, heel veel drankjes gratis vanaf 17 uur, koffie en sapjes de gehele dag gratis etc.
Het hotel is voor zover we konden zien schoon. Uiteraard zijn er plekjes die aandacht kunnen krijgen (1e trap) maar over het algemeen zeker prima. Zo ook de kamers. Netjes. Zeer goede bedden. Denk zelf even na over een kamerupgrade. Wij hebben er geen spijt van gehad. Grotere kamer en badkamer met bubbelbad.
Het hotel heeft tegen een betaling van 5 euro per dag een eigen parkeerruimte recht tegenover het hotel zelf. Parkeren in Enkhuizen is lastig vanwege de vele plekken voor vergunninghouders. Tussen hotel en de Koepoort zijn 2 openbare laadplekken voor de elektrische auto's.
De ligging is voor de een net wat te ver buiten het echte centrum maar voor de fietsers onder ons, en degene die goed ter been zijn ligt het hotel prima. Opvallend weinig verkeer in de nacht. De oordopjes die ter beschikking werden gesteld waren niet nodig. Ik vermoed dat ze bedoeld waren voor de klok in de koepoort. Deze slaat de uren en 1x de halve uren.
WIJ hebben hier een leuke tijd gehad. Een prima hotel, zeker als men er op de details gaat letten.