Femke J.
1/5
Het begon al niet super, met ruim een uur wachten op een volledig rauwe bestelling op donderdagavond. Maar nog voldoende ruimte voor optimisme. Vlak voor ze zouden sluiten kwam onze bestelling aan. Direct na het ontvangen ervan heb ik gebeld. Ik begrijp dat er een marge in zit in hoeverre de sushi op de foto’s lijkt, maar ik voelde me nu gecatfished. Het komt voor dat je de pech hebt en het het uiteinde van een rol krijgt; dat is niet ideaal voor zulk relatief duur eten. Maar goed: Het is ook eten en weggooien is zonde. Dat te hebben gezegd, houdt dit niet in dat ik persé van íedere rol het uiteinde wil. Daarbij was het zo bij elkaar gegooid dat ook wel duidelijk was dat het niet afkomstig was van één rol was. Dat wekt toch de illusie dat als de keuze voor allemaal verschillende stukjes gemaakt kon worden; er ook andere keuzes gemaakt konden worden. Verder zag de ‘double salmon roll’ eruit alsof ‘ie al bij iemand op het bord had gelegen. Er zat sojasaus aan (iets waarvan de dame aan de telefoon aangaf dat de chef zei dat dat een standaardsaus was eroverheen: Maar dat staat niet op de site en betwijfel ik ook ten zeerste, omdat het niet op alle stukjes zat, wat je dan wel zou verwachten als het standaard is) en daar waar de zalm er bijna rond omheen hoort, lag er hier een sneu schilfertje op. En dan zijn we er nog niet. Er zat nog huid op de sashimi en deze smaakte ook niet erg vers of van kwaliteit. Het was stug en ‘graterig’.
Dus ik besloot te bellen en had aangegeven dat we kort na het ontvangen van de bestelling en teleurgesteld waren over hoe deze eruit zag voor bijna €80 aan sushi. Ik heb alleen dat gezegd en ik denk dat ik over die zin maximaal 20 seconden heb gedaan. Degene aan de telefoon ‘onderbrak’ (het is niet zo dat ze midden in m’n zin inbrak, maar ik kom even niet op een beter woord) me al gauw met dat haar leidinggevende net binnen kwam lopen en ze het met hem zou bespreken. Nou, dacht ik, dát is nog eens praktisch. Mis. Ik heb ruim 4,5 minuut in de wacht gestaan en geluisterd naar hoe ze naast horecamedewerker, ook een creatieve kant had welke zich uitte in het omtoveren van die 20 seconden zin: tot een waar gesprek. Ik vond het bijzonder om te horen hoe ze met wisselende zinsmelodie mijn zin wist uit te breiden naar een waar dialoog. Eentje waarin ik niet bijzonder gunstig afgeschilderd werd. Toen ze weer bij me terugkwam gaf ik haar aan enigszins mee te hebben kunnen luisteren. Hierop volgde geen excuses, maar het verhaal over dat die saus erop hoorde en dat als ik een klacht heb ik kan mailen naar het mailadres op de website. Er is geen mailadres op de website. Dus zo belandde ik hier. Bestel hier niet. Ik heb het eten geprobeerd maar het smaakt zo dusdanig niet-vers dat ik me niet aan de rest waag.
Daar waar ik de kwaliteit van het eten al benedenmaats vind, vind ik de (klanten)service nog vele malen dramatischer.
Ik wil m’n geld terug.